Marathon 2014?

Even was ik uit de ‘running’ maar I’m back!
69bad3209116952b4170cc1077c2df60

Hardlopen; het is heerlijk, maar de laatste tijd liep had ik geen lol meer in het lopen.. Trainen voor de Rotterdamse marathon zag ik niet meer zitten en ook mijn korte runs liet ik ook voor wat het was.

Na in 2013 twee Nederlandse marathons te hebben gelopen, was ik opzoek naar een nieuwe sportuitdaging. Ik had mezelf en de rest van wereld namelijk wel bewezen dat ik in staat ben om 42,195K te voet af te leggen. Nu kan ik er natuurlijk voor kiezen om een nieuw PR neer te zetten op 13 april. Deze marathon wel onder de 4 uur te lopen, maar met nog maar 29 dagen te gaan voor de start vraagt dat alleen maar om blessures. Nee, die marathon laat ik voor wat het is. Hoewel, ik ga hem wel lopen hoor! Absoluut, de sfeer, de mensen langs de kant van de straat en alle gezelligheid dat zou ik echt voor geen goud willen missen op mijn verjaardag, maar het is voorlopig wel mijn laatste marathon….denk ik. Oh en heb je toevallig nog een startbewijs over voor de New York marathon dan zeg ik natuurlijk geen nee.

Toch wil ik de komende tijd de focus gaan leggen op korte afstanden, mijn trainingen gaan variëren met korte, krachtige runs, mijn PR op de 5 en 10 K verbeteren en andere sporten gaan ontdekken die helpen om die 5 kilometer onder de 20 minuten te lopen. Afwisseling in sport houdt het leuk en de verschillende prikkels houden het lichaam sterk. Zo wil ik het maximale eruit gaan halen, maar wat ik vooral wil…is weer die kick krijgen als je een geweldige prestatie hebt geleverd en trots op jezelf kan zijn.

Wat  zijn jouw doelen op dit moment?

Liefs, ♥
Daphna

Plaats een reactie