Together We Beat The Distance!

De twijfel slaat toe, ik word zenuwachtig van elke post op Facebook die over de marathon gaat. De rode vlagen op de Coolsingel geven een duidelijk signaal af dat de marathon echt steeds dichter bij komt. HELP, ik heb nog steeds niet gelopen en voor zondag ga ik dat ook niet meer doen. Ik durf namelijk niet. Ik ben bang dat ik keihard met mijn neus op de feiten word gedrukt en dat na 10 meter de pijn weer in mijn scheenbeen schiet.
startschotToch staat het nog steeds vast dat ik start. Absoluut, die start wil ik gewoon niet missen. De hele tijd krijg ik (vast goed bedoeld) vragen: “Zou je dat nu wel doen? Is dit wel verstandig? Loop je jezelf dan niet kapot?” Nee! Verstandig is het niet! Absoluut niet. Maar volgens mij is geen enkele marathon verstandig om te lopen, het is gewoon een aanslag op je lichaam. Als het volbrengen van een marathon appeltje, eitje zou zijn, deed iedereen het. Ik ken mijn lichaam, ik weet wanneer ik moet stoppen en tot hoe ver ik kan gaan. Ik heb de afspraak met mezelf dat ik stop wanneer ik echt pijn krijg in mijn scheenbeen. Nou na 30 kilometer doet alles pijn en dan ga ik natuurlijk gewoon door! Yeaah! En als ik het boek, Ik, Hardloper, mag geloven, zijn trainingen van 30 kilometer of meer voor een marathon helemaal niet nodig en is 14 kilometer genoeg. Ja! 14 kilometer! De trainingsschema’s in het boek bouwen op naar maximaal 14 kilometer. Snelheid en rustig trainen komen aan bod. Maar nooit langer dan 14 kilometer. Hierover later meer.

Morgen ga ik mijn startnummer ophalen, misschien nog een outfit scoren op de Expo, veel water drinken, pasta’s eten en rust nemen. finishNog drie dagen! Counting down.
Hoe staat het met jullie voorbereidingen?

Liefs,♥
Daphna

6 thoughts on “Together We Beat The Distance!

  1. Spannend hè? Ik kan niet wachten, ik ga vanavond ff de beentjes losgooien en doe 5 km rustig aan. Zaterdag gaan we ff een uurtje ‘dribbelen’ met z’n allen en elkaar gek maken! Ik zou je nergens druk om maken, gewoon lopen en je ziet wel. Succes!!!!

Geef een reactie

