Ready….set….

5a2af974789f4c4d4c101bdaa7c8467e
Al drie dagen ligt er een ongeopende envelop op tafel. De envelop met de bevestiging voor de Amsterdamse marathon volgende week zondag. Al weken moet ik de motivatie om te gaan hardlopen uit mijn tenen halen en al dagen heb ik pijn in mijn buik van de gedachte dat ik heb gefaald in de trainingen. Maar hardlopen is toch juist leuk?!

Ja! Hardlopen is onwijs leuk, het is rustgevend en geeft me tegelijkertijd onwijs veel energie en ik word er gewoon gelukkig van. Toch ben ik de laatste tijd geen beste maatjes meer met mijn hardloopschoenen, onze dates verwaarloos ik. Misschien tijd voor nieuwe hardloopschoenen?

Van uitstel komt afstel
Afgelopen april liep ik de Rotterdamse marathon op mijn vertrouwde Asics. Geweldige hardloopschoenen, ze laten me niet in de steek, zijn misschien iets te klein (hoe komt het anders dat ik een paar teennagels mis), niet moeders mooiste, beetje versleten, maar ze hebben mij de vorige keer wel 42 K laten lopen. Gaan ze dat nu weer doen of moet ik toch als de donder op zoek naar een nieuw paar? Zouden nieuwe schoenen mij extra motivatie geven of ga ik daardoor juist nog meer aan mezelf twijfelen. Ik twijfel op dit moment eigenlijk aan alles, mijn gehele outfit. Wat voor weer gaat het worden, weer voor een lange broek, kort broek? Ik weet niet. Alles maakt me op dit moment een beetje onzeker.

Ik heb nog 8 dagen. AAAAAAH NOG 8 DAGEN om mezelf tot rust te brengen.

Liefs, ♥

Daphna

5 thoughts on “Ready….set….

  1. Hoi!
    Leuk om te lezen! Heb je er al wat meer vertrouwen in?
    Ik vroeg me af of je met een schema loopt? Ik ben nu aan het trainen voor de marathon Rotterdam en dat gaat heel goed. Maar er zijn zoveel schema’s te vinden…
    Succes met de marathon van Amsterdam!
    groetjes Karin

    • Ik ben nog niet helemaal overtuigd 🙂 Maar het moet lukken! Thanks!
      De training naar deze marathon heb ik zonder schema gelopen, voor de Rotterdamse marathon heb ik wel een schema gebruikt.
      Er zijn ontelbaar veel schema’s te vinden, op hoeveel km zit je nu? Wil je hem binnen een bepaalde tijd lopen? X

      • Ik zit nu net weer op 10 km (had een blessure, 2 maanden niet gelopen, nu weer opgebouwd met fysio). Volgens fysio is de marathon nog haalbaar 😀 maar ze hebben helaas geen schema voor mij. Ik denk dat een schema van bijv Runnersworld wel oké is?
        Tuurlijk gaat het je lukken!

      • Zeker weten dat het haalbaar is, alleen je moet goed naar je lichaam blijven luisteren! Je weet zelf het beste wat je wel en niet kan.
        Runnersworld is prima, maar ook hier geldt; luister naar je lichaam en forceer niets 🙂 Succes! You can do it!

Geef een reactie

