Ready to Race!

166b00c223cd51f18425682e7ba3330b
Die Damloop heb ik dan vorige week niet gelopen, maar afgelopen zaterdag heb ik er wel 30K uitgeperst.
Het ging niet makkelijk, maar killing was het nu ook weer niet.

De marathon van Amsterdam komt steeds dichter bij, 19 dagen om precies te zijn. En die wil ik gewoon lopen! Kruipen als het moet. Dit keer gaat het niet om tijd, maar om hem uit te lopen. Natuurlijk zou het gaaf zijn om hem rond de 4 uur te lopen, maar daar ga ik niet vanuit. Had ik maar harder moeten trainen.
Dat harder trainen wil ik echt wel, met alle liefde wil ik tijd vrijmaken voor het hardlopen en het trainen voor de marathon, het lukt me alleen zo slecht.
Het probleem is namelijk echt gebrek aan tijd. Ik vind het heerlijk om met dit herfstachtige weer te lopen, maar niet ’s ochtends of ’s avonds in het donker.
“Maar tijd heb je niet, tijd moet je maken Daph” Dat weet ik, maar er blijven maar 24 uur in een dag zitten.

Maar goed! Afgelopen zaterdag heb ik het toch zonder intensieve training voor elkaar gekregen om 30K te lopen. De nodige pitstops onderweg waren wel nodig, maar het is gelukt. Ik kon best nog wel verder, maar ik had niet meer tijd. En eigenlijk was ik er na zo’n lange afstand ook wel klaar mee. Het was best saai namelijk, geen mensen die je staan toe te juichen, geen bekertjes drinken die worden uitgedeeld, van live music was ook geen sprake. Only, me, myself and I. Normaal heb ik daar wel vrede mee, maar zaterdag was ik het zat om zo lang naar mijn eigen gedachten te luisteren.

Ontdekking!
Ik heb trouwens een geweldige ontdekking gedaan! Oké, dit wiel heb ik niet opnieuw uitvonden maar ik moet het wel even kwijt. Ik krijg namelijk vleugels van Mars. Echt, dit gaf zoveel energie dat ik er helemaal gelukkig van werd. Even dacht ik, geeft deze Mars mij energie of calorieën. Nou hij geef mij energie, ik kon er zo weer 10K op vooruit. Heerlijk. Ik loop de Amsterdamse Marathon dus niet op gezonde bananen, maar op calorie en energierijke marsen haha.
Mars_bar_bitten (1)!

“Toch is 30K nog geen 42 en een beetje” I know, maar het gaat me lukken. Zo niet, dan toch. Kruipen is namelijk dit keer ook toegestaan.
Over mijn runningshoes ben ik nog hard aan het nadenken, worden het namelijk de oude vertrouwde maar toch wel lelijke Asics of ga ik nog voor nieuwe en welke dan? Op mijn Flynits ga ik het namelijk geen 42K volhouden. En als ik nieuwe wil, moet ik wel een beetje gaan opschieten met de kritische zoektocht. Ik wil namelijk stevige, niet te zware, snelle, betaalbare, niet al te lelijke en vooral goede schoenen. Ik heb nog 19 dagen de tijd om mijn hardloopoutfit samen te stellen.

Wie zie ik 20 oktober langs de kant en wie neemt er plaats in een van de startvakken?

Liefs,
Daphna

Geef een reactie

