Foodie: Cannelloni met spinazie en crème fraîche

Ik houd ontzettend van lekker eten, wie niet eigenlijk? Ik vind het ook absoluut geen probleem om zelf in de keuken in te staan, maar als het recept te ingewikkeld en te lang duurt word ik ongeduldig. Tijdens het bereiden van zo’n uitgebreide maaltijd snoep ik tussendoor al van het lekkere ingrediënten. Met als gevolg, ik zit al vol voordat de maaltijd op tafel staat. Het recept wat ik gisteravond maakte (eigenlijk mijn vriend, ik zei al: ik heb geen probleem om zelf in de keuken te staan, naast hem dus) is best easy en staat redelijk snel op tafel. Oke, het moet nog wel 30 minuten in de oven.

Deze cannelloni is heerlijk romig, bomvol healthy spinazie en lekker vullend.
DSC01059

Wat heb je nodig? Ingrediënten voor 2 personen:
-5/6 verse lasagnebladen, deze zijn makkelijk op te rollen en garen sneller in de oven.
Je kan ook gewoon gedroogde bladen gebruiken deze kook je dan even kort, ongeveer 3 minuten, in gezouten water.
-300 gram verse spinazie
– 300 gram crème fraîche
– een bolletje mozzarella
– 300 ml kruidige tomatensaus
– Teentje knoflook

Ready?
– Verwarm de oven voor op 170 graden
– Vet je ovenschaal in met wat olie
– In een grote schaal voeg je 300 gram creme fresh toe
– Bak je spinazie met wat olie en knoflook totdat hij geslonken is
– Haal de spinazie daarna uit de pan en laat het goed uitlekken in een vergiet.
– Voeg de spinazie toe aan de crème fraîche en meng dit
– Voeg een flinke snuf zout toe en flink wat peper
DSC01046

Rollen!
-Leg een flinke schep van het mengels van crème fraîche en spinazie op een lasagneblad en rol dit op. Leg het rolletje daarna in de ovenschaal.
– Vul zo de hele schaal
– Schenk hierna tomatensaus erbij. De lasagnerolletjes hoeven niet helemaal onder te staan, maar zorg wel dat ze allemaal even bestreken zijn met wat tomatensaus anders drogen ze uit.
– Snijd de mozzarella in stukjes en verdeel het over de schaal.
– Bak het ongeveer 30 tot 40 minuten in de oven
DSC01052
DSC01051

De crème fraîche kan je ook vervangen door ricotta
Je kunt ook opzoek gaan naar echte canneloni, van die buisje die je niet zelf hoeft te rollen. Vaak verkopen ze dit bij Italiaanse delicatessenzaken.

Bon appetit!
DSC01060

Liefs, ♥
Daphna

 

3 thoughts on “Foodie: Cannelloni met spinazie en crème fraîche

Geef een reactie

