Running: What’s next?

skyline-new-york-fotobehang
♥Oooh oooh, New York
Oooh oooh, New York
Baby I’m from New Yoooork
Concrete jungle where dreams are made of
There’s nothing you can’t do
Now you’re in New York♥

Hoe gaaf zou het zijn, een marathon lopen in New York?! Met duizenden mensen finishen in Central Park. Helaas is het wel een duur grapje en een startbewijs bemachtigen voor de komende drie jaar is eigenlijk hopeloos. Afgelopen jaar ging de marathon niet door vanwege Sandy. De komende drie jaar zit het bij voorbaat al vol, omdat alle deelnemers van 2012 hun startbewijzen de komende drie jaar mogen gebruiken. Toch droom ik er stiekem wel over, 42,2K lopen door de straten van New York.
Dan plak ik natuurlijk wel gelijk een weekje of twee vakantie aan vast om bij te komen van die enorme inspanning.

Maar goed, NYC marathon gaat hem dit jaar niet worden. Dus wat heb ik hieraan gedaan? Juist, ik heb mezelf, in een opwelling, ingeschreven voor de Amsterdamse marathon op 20 oktober dit jaar. Eigenlijk hetzelfde, maar dan net iets anders toch. En ik word ik er stiekem wel een beetje nerveus van. Het trainen voor een marathon kost veel tijd, heel veel tijd. Een rondje van 5K is zo in te plannen, maar straks komen de langere afstanden weer voorbij in het trainingsschema en dat doe je niet even tussendoor. Hallo lange duurlopen, hallo intervaltrainingen. Waar ben ik aan begonnen? Vanaf juli loop ik fulltime stage in Amsterdam en kan ik niet even in de ochtend nog snel een run lopen. Een volledige marathonvoorbereiding duurt volgens mij al snel zo’n drie tot vier maanden. Inclusief de wedstrijd, taperweken en 2 tot 4 weken herstel kost het hele traject ongeveer een half jaar. Halleluja, waar ben ik aan begonnen. Misschien overdrijf ik een beetje, maar het kost in ieder geval tijd.  Meer dan twee marathons per jaar is gewoon een behoorlijke uitdaging en daar houd ik van. Dus dit kan ik.

Ik heb zo onwijs genoten van de Rotterdamse Marathon, het was zwaar maar onwijs gaaf. Toch was ik het hardlopen daarna echt wel even zat. Ik had er gewoon echt even geen zin meer in. Hardlopen werd vervangen door Insanity workouts en healthy food door chocolade. Ik heb de smaak nu weer te pakken, nu moet het zonnetje nog wat vaker gaan schijnen en dan ben ik helemaal happy!

Klaar voor de volgende uitdaging!

 

Wat voor uitdaging heb jij op de planning staan?

Liefs,♥
Daphna

Geef een reactie

