Running: We owned the night!

Afgelopen zondag was het dan eindelijk zover, We Own The Night Run van Nike in Amsterdam. Stiekem had ik gehoopt op wat beter weer, maar het was in ieder geval droog.
934131_583768024987104_38361520_n IMG_0298

 

 

 

 

 

 

Ik was samen met mijn vriend begin van de middag al in Amsterdam om mijn running pack op te halen om daarna van espressobar naar espressobar te gaan. Hij zou mij aanmoedigen bij de finish, ik zou meegaan op koffietour. Deze tour begon natuurlijk gelijk op het Westergasterrein bij de Espressofabriek en ging door na Headfirst Coffee Roasters Heel de dag was ik een beetje zenuwachtig. De kopjes thee en koffie zorgde gelukkig wel voor de nodige afleiding. Het was de eerste ‘wedstrijd’ na de marathon en van echt trainen was het nog niet gekomen. Mijn doel was om onder de 1 uur te finishen zonder pijn in mijn knie. En dat ik gelukt kan ik je vertellen!

IMG_0304 IMG_0320

 

 

 

 

 

 

 

Met mijn startnummer 5 aan mijn voeten kon het toch ook eigenlijk niet meer mis gaan. Ruim 2000 meiden in mooie oranje Nike shirts liepen er fashionable bij en er was ontzettend veel energie. Een run speciaal voor vrouwen maakt een run altijd veel leuker vind ik. Vrouwen zijn nu eenmaal veel gezelliger, en staan niet drie uur van te voren zenuwachtig heen en weer te lopen in een startvak. Vrouwen vinden het namelijk veel belangrijker dat hun haar goed zit en dat we iedereen kunnen vertellen hoeveel zin we in de run hebben. En na een startsein van Jan Kooijman zijn we helemaal gelukkig. Toch?

575743_594882903870245_754254878_n
Race

Paniek. Na het startsein bleek mijn Nike app het niet te doen, mijn oordopjes waren nergens te bekennen en dat betekende dus dat ik zonder muziek en app moest lopen. Gelukkig had Nike langs de kant bij elke kilometer en reusachtige opgeblazen bol staan waarop stond hoeveel kilometer je nog moest rennen. De sfeer was goed, het lopen ging lekker, het lopen ging eigenlijk super goed. Ik had geen idee hoe hard ik liep, maar toen in Francien in haar felle broek spotte wist ik zeker dat ik in ieder geval niet achteraan liep. Op een gegeven moment verloor ik haar uit het oog en had ik niets meer om mij op te focussen behalve mijn eigen ademhaling. Na 7K kwam Annemerel naast mij lopen en zij wist gelukkig te vertellen dat we die 10k onder de 50 minuten konden halen als we op dit tempo doorliepen. Als we een marathon kunnen lopen kunnen we deze 3K ook nog wel aan. En dat konden we zeker! Het was het super fijn om iemand naast je te hebben lopen die een goed snel tempo heeft en die ook absoluut onder die 50 minuten het liefste wil finishen. Bij de laatste kilometer kreeg ik het zwaar, ik begon een beetje misselijk te worden en licht in mijn hoofd. Toen hoorde ik iemand roepen dat we er bijna waren en kon ik het niet laten om een eindsprint te trekken. Sorry Annemerel! De finish was IN de Gashouder. Hier was het ineens veel donkerder en er hing een vreemde geur. Hierdoor werd mijn misselijkheid nog hevigere, ik werd duizelig en zag ik net op tijd een afvalcontainer waar ik in kotste, met een camera op me gericht. Haha, ik heb er in ieder geval alles uitgehaald wat erin zat. Met een 65e plaats en een eindtijd van 00.47.20 ben ik helemaal happy.
Schermafbeelding 2013-05-21 om 00.22.57

 

 

 

 

 

 

 

 

 

In plaats van een medaille kregen we een schattig roze armbandje uitgereikt door sexy mannen en de dorst werd meteen gelest met Hero Kokoswater.

Ik zeg, absoluut voor herhaling vatbaar. Bedankt Nike!

Liefs,♥
Daphna

6 thoughts on “Running: We owned the night!

  1. Wat een enorm chille tijd! En dat zonder muziek en app!! Echt goed gedaan joh.
    Het was mijn eerste 10k en ik liep m in 52:31, dus ik was tevreden 😀 Nu staat er een halve marathon op de planning.
    Ik heb je zojuist toegevoegd op Nike+ (mocht je je afvragen wie dat nou weer is :P)

  2. Pingback: Get ready for We Own The Night | burgertrut

Geef een reactie

