Druk drukker drukst.

Door de drukte van de afgelopen tijd heb ik niet eerder de tijd gehad om een post te plaatsten. Hopelijk wordt het aankomende week weer wat rustiger en plaats ik weer meer!

Het hardlopen staat op dit moment op een laag pitje, af en toe loop ik even snel een rondje van 5K of 10K. Ik ben gewoon te druk om mijn runningshoes aan te trekken, het weer is eigenlijk ook om te huilen, dus de zin om buiten heerlijk te lopen is er ook niet. Toch kan een echte mindful running heerlijk zijn. Nike App en muziek uit en naar buiten. Mensen die mij al langer kennen weten dat ik absoluut een ster ben in het NIET leegmaken van mijn hoofd. Ik denk altijd ergens aan en laat mijn geest zijn volledige gang gaan. Ik maak mij altijd ergens druk om en ik maak meestal hele weekplanningen tijdens hardlopen. Toch liep ik vorige week een rondje zonder muziek en app en stond het hardlopen echt centraal. Door te letten op mijn armbeweging vond ik een bepaalde rust. Van mijn armbeweging ging mijn focus op een gegeven moment om in het letten op mijn ademhaling en daarna op mijn loopritme. Het is eigenlijk een manier van hardlopen waarbij je niet alleen je fysieke, maar ook je mentale spieren traint. Bijna een meditatieve ontspanning. Ja, dat ik dit ooit zou zeggen…ik vond het heerlijk. Dit wil nu niet zeggen dat ik nu dagelijks op een kleedje te vinden ben, mezelf in allerlei yoga houdingen wurm en niet meer met keiharde muziek over het asfalt ren, maar het is absoluut voor herhaling vatbaar. 

Wie zie ik trouwens morgen bij We own the night? Nike organiseert een women’s run in Amsterdam. Een parcours van tien kilometer dwars door het Westerpark. Een race door in de avond! Hoe cool! In veel andere wereldsteden organiseert Nike al een run alleen voor vrouwen. En nu ook in Amsterdam. Ik ben erbij, jij ook?
Nike-we-own-the-night

Liefs,♥
Daphna

One thought on “Druk drukker drukst.

Geef een reactie

