Running: The perfect fit, for the perfect run.

DSC_2131
Tijd voor iets nieuws! 14 dagen terug liep ik de marathon, 42 kilometer op mijn Asics. In totaal trainde ik 1260K op deze schoenen en liep ik met hen door regen, wind, kou en sneeuw. En nu wil ik iets anders, iets moois.
Al een tijdje ben ik verliefd op de  Flyknit Lunar 1+.  De knalroze fluoriserende variant had al een keer getest. Ik was gelijk om, ze liepen toen heerlijk. Het duurde alleen een eeuwigheid tot ik over stag ging om ze daadwerkelijk te kopen. Aan deze mooie pareltjes hangt namelijk een behoorlijk prijskaartje, 170 euro. Maar oh, wat zijn ze mooi. Sommige mensen vinden het misschien niet belangrijk om er goed uit te zien tijdens het rennen, maar daar ben ik het absoluut niet mee eens! Het werkt gewoon ontzettend motiverend. Niet dat ik weer spontaan marathonplannen krijg hoor, maar gewoon een paar keer in de week hardlopen zonder achterlijke afstanden. Mijn vriend kwam met het geweldige idee dat hij de schoenen wel aan mij cadeau wilde doen. YES! Daar zeg ik geen nee tegen. Hoewel, het duurde een paar maanden. Ik vond het namelijk echt een té duur cadeau. Tot hij dreigde door te zeggen dat hij anders never nooit meer cadeaus voor mij zou kopen. Ik moest gewoon naar de winkel om ze te halen.

Schoen
Voordat ik afgelopen maandag naar de Nike Training Class ging vond ik dat dit gelijk het ideale moment was om de Flyknits te halen. Een Nike training op Asics kan natuurlijk niet haha. Nog even twijfelde ik toen ik ze in mijn handen had, maar toen ik 20% kassakorting kreeg hoorde je mij nergens meer over en was ik het gelukkigste meisje op aarde. Ik houd van mijn nieuwe Nikes. Ze zitten heerlijk! Gisteren liep ik het eerste rondje van 6K op deze ultralichte Flyknit muiltjes en ze geven voldoende ondersteuning, op naar de volgende kilometers!
De zon laat zich gelukkig steeds vaker zien en de temperatuur wordt steeds aangenamer, het beste hardloopweer dus. De komende weken ga ik mij op korte en snelle afstanden trainen, ik wil sneller kunnen lopen. Met de marathon heb ik mezelf wel bewezen dat ik een lange afstand kan lopen, nu wil ik ook graag dat de 5K in ongeveer 23 minuten standaard wordt. Dit betekent veel interval trainen, de training voor mezelf dus zwaarder maken.

Ben jij ook zo gelukkig met dit hardloopweer en ben je nog ergens specifiek voor aan het trainen?
Liefs, ♥
Daphna

 

2 thoughts on “Running: The perfect fit, for the perfect run.

Geef een reactie

