Marathon update: stapelen!

Nog maar 6 dagen, nog maar Z.E.S dagen! Dan moet er gewoon 42.195 kilometer gelopen worden. Serious business kan ik je zeggen.

De laatste dagen vóór de marathon zijn wat de voeding betreft van groot belang. De gemiddelde brandstofvoorraad in je lichaam is te klein om een marathon probleemloos uit te lopen. Dus vanaf nu, stapelen! De hele week eet ik pasta en drink ik water. Ja, alleen maar pasta en water. Nee, grapje..maar hoe dan ook, het is van groot belang om je lichaam te voorzien van de juiste voeding op het juiste moment. Zowel in de voorbereiding als tijdens de marathon. Voeding is de brandstof van je lichaam, de motor waar uiteindelijk alles op draait. Je kunt de beste schoenen hebben (volgens mij ben ik toe aan nieuwe), dé perfecte outfit (wat moet ik aan?), maar als ‘de tank’ leeg is, kom je de man met de hamer ongetwijfeld tegen. Keihard! Was dat niet rond de 33K?Maar wat is nu de juiste brandstof? Op internet zijn diverse strategieën te vinden, ik houd het gewoon bij gezond eten, wat meer pasta en genoeg water drinken. Elk lichaam is toch verschillend en ik denk dat je het zelf gewoon het beste aanvoelt. De tank moet in ieder geval vol zitten.

Dan blijft kleding natuurlijk ook nog steeds van groot belang, we willen immers fit & fabulous aan de start verschijnen. Help, ik weet gewoon nog niet wat ik aan moet trekken. Oh ja, en volgens mij zijn mijn schoenen echt toe aan vervanging. Zal ik nog snel een nieuw paar halen? Ik bedoel, die flexibele Nike Free 5.0 zijn toch gaaf en ik ben gewoon nog steeds in love als het gaat over de Nike Flyknit Lunar. The perfect fit, for the perfect run.

Nike_Flyknit_001_113

Wie zie ik zondag in het startvak en wie staat er aan de kant om aan te moedigen?!

Liefs, ♥
Daphna

4 thoughts on “Marathon update: stapelen!

  1. Ik sta langs de kant!!! Wat ook helpt weet ik van m vader is de avond ervoor pannekoeken en eierkoeken heel de week!!! Je broek kan alleen straks wat moeilijker dicht haha. Zelf ren ik de 10 daarna aanmoedigen!!!

Geef een reactie

