Lovely Swedish Pancakes

keep-calm-and-love-pancakes-20
In de aanloop naar de marathon had ik mezelf voorgenomen om gezond te eten, genoeg rust te nemen en niet teveel stressen. Dit samen, werkt NIET. Ik heb de hele dag door trek ik ‘slechte’ dingen (chocola, chocola en chocola vooral), rust in het hardlopen neem ik genoeg, maar toch ik ren toch van hot naar her om het te compenseren. Inderdaad ik heb gewoon eventjes druk. En als je het druk hebt dan heb je ’s avonds geen tijd om uitgebreid te koken. Dus tijd om zelf pannenkoeken te bakken!
Nou eigenlijk liet ik ze voor mij bakken, Zweedse luchtige pannenkoeken. Ik heb mij laten vertellen dat het geheim op het eind met een spatel 4 opgeklopte eiwitten door het beslag heen spatelen is. Ze waren echt verrukkelijk!

Recept voor lovely Swedish pancakes
Ingrediënten

♦300 gram bloem + 25 gram bakpoeder (of 300 gram zelf rijzend bakmeel)
♦900 ml melk.
♦30 gram rietsuiker (mag natuurlijk ook gewone suiker zijn)
♦1 zakje vanille suiker (40 gram).
♦4 eieren, waarvan de dooier gesplitst van het eiwit.
♦Eetlepel zonnebloemolie.
♦Snufje zout.

♦Boter voor in de koekenpan

Ready?
-Meng de bloem, bakpoeder, melk, rietsuiker, vanille suiker, de 4 eierdooiers, en een zonnebloemolie met elkaar in een grote kom. Mixen mixen.
-Klop in een andere kom de 4 eiwitten met het snufje zout stijf.

LET OP! Nu hét belangrijkste gedeelte voor de ♥heerlijke luchtige pancakes♥
-Spatel (dus niet kloppen/mixen) de eiwitten door het beslag mengsel.

-Zet een koekenpan op het vuur laat deze goed heet worden.
-Doe een klein beetje boter in de pan en bak de pannenkoeken mooi bruin.

pancakes

swedish pancakes

Om helemaal in de Zweedse stijl te blijven kan je de pannenkoeken versieren met jam en wat slagroom. Enjoy!

Liefs,♥
Daphna

 

Geef een reactie

