CPC loop 2013

IMG_4095

In de snijdende kou door Den Haag, richting Scheveningen en weer terug richting het Malieveld. Een mooi parcours, maar wat was het koud!

De voorspelde sneeuw en de vrieskou deden mijn motivatie geen goed. Ik was ontzettend zenuwachtig, als deze run niet goed zou gaan dan zou het over 5 weken ook een drama worden met de hele marathon. Tot 2 minuten voor het startschot was ik nog aan het twijfelen over mijn outfit. Handschoenen aan? Muts op? Twee runningshirts onder mijn vest? Short over tight? Sokken over sokken? Mijn vriend stuurde ik nog een sms: “Ik wil toch mijn short over mijn broek aan, kan je hem komen brengen, mijn billen vriezen eraf!” Helaas kwam mijn sms niet aan door de drukte een storing op het mobiele netwerk. Dan maar zonder..
Van de energie voor zo’n wedstrijd krijg je het vanzelf warm. De energie is echt geweldig, iedereen is zenuwachtig en de adrenaline stroomt door je lijf. Toen het startschot klonk verdwenen mijn zenuwen als sneeuw voor de zon. Let’s do it!!

startschot

Zoals altijd loopt iedereen de eerste 5 km voor je voeten, ik zocht de fietspaden op om zo slalommend door de mensenmassa heen te gaan. Mijn voeten verkrampten bijna van de kou, mijn benen waren niet warm te krijgen, als dit maar goed ging. Ik wilde niet te hard lopen om verzuring te voorkomen, maar die kou in mijn voeten en benen waren ook niet aangenaam. Toch maar het tempo iets omhoog gooien.

Mijn gemiddelde snelheid verhoogde ik naar 5.10 per kilometer om het maar warmer te krijgen. Na 6 km en wat gedronken te hebben, waren mijn benen eindelijk warm. Ondanks de kou moet je echt blijven drinken, het geeft je net wat meer energie. Onderweg kreeg ik het steeds warmer en mijn muts vond ik eigenlijk een beetje overbodig worden. De warmte steeg mij naar mijn hoofd, tenminste dat denk je dan op zo’n moment. Aan de kant van de weg stonden de toeschouwers dik aangekleed, het zal toch nog wel koud zijn dan. Intussen ging het ook nog sneeuwen en de wind nam toe. Ik kreeg het zwaar, waar bleef die boulevard nou? Ik zag maar geen strand in zicht komen. Na 13 km belde ik mijn vriend, ik moest toch van die muts af. Hij stond op 16K, bij het strand, om mijn muts en kus in ontvangst te nemen. “Ik zie je bij de finish!”

tw_running-track2-by-eranbeckerHet uitzicht bij de boulevard van Scheveningen was mooi, het was wel het zwaarste punt met de meeste wind, maar toen ik dat overleefde en 18K op de borden zag staan wilde ik alleen maar harder lopen en nog harder lopen. Ondertussen begon ik ineens trek te krijgen in patat met mayonaise en langs de weg vielen mij alleen de mensen op die de vieste hotdogs naar binnen zaten te werken, mijn maag begon enorm te knorren. Ik was mijn maaltijd voor na de wedstrijd aan het samenstellen en voor ik het wist kwam de finish kwam in beeld kwam, mijn Nike app gaf aan dat ik nog onder de 1.50 uur liep. Whooo, zo snel! Ik kreeg energie voor 10 en met een eindsprint rende ik naar de finish.

Yoehoooeeee hier ben ik!! De Nike app gaf een tijd van 1.48.15 aan, maar op de website van de CPC loop stond 1.50.30. Een ontzettend mooie tijd. Trots als een pauw ging ik op zoek naar mijn vriend. Maar die was in geen velden of wegen te bekennen. Ik wankelde alle kanten op en met moeite kreeg ik mijn telefoon aan de praat. “Waar ben je?” vroeg ik. “Hoezo? Ben je al over de finish dan? Oh, ik ben nog onderweg.” Hij had gewoon mijn eindsprint gemist! Hij was er gewoon niet. Moe nam ik mijn medaille en flesje AA aan. Yes, I’m ready for the marathon!
Nog 33 dagen en dan is de Rotterdamse marathon. Het moet goed komen, ik geloof erin.

Hebben jullie nog hardloopevenementen op de planning staan?

Liefs,♥
Daphna

 

6 thoughts on “CPC loop 2013

Geef een reactie

