What’s for breakfast?

e46946cbecebbfbda818b442cec843c9
’s Morgens neem ik graag de tijd voor een uitgebreid ontbijt.
Zonder ontbijt de deur uitgaan dat kan ik namelijk echt niet. Na een hele nacht slapen en niet eten, heeft mijn lichaam energie nodig om op te kunnen starten.

Ik heb periodes gehad dat mijn ontbijt bestond uit alleen maar boterhammen met hagelslag. Veel hagelslag. Bergen hagelslag. In de tijd dat ik aan het backpacken was in Australië kampten
ze daar met een chronisch tekort aan hagelslag waardoor ik alle ochtenden cornflakes with milk moest nuttigen, ook was dat tenslotte vaak gratis. Het tekort aan hagelslag blijkt nog steeds een groot probleem daar te zijn, mijn hagelslagverslaving in Nederland ook trouwens.
7b1d8488cb8f21e7e48603db257dbfc9

Smooties als ontbijt is ervaar ik als een snelle gezonde sap drinken. Alle soorten (bevroren) fruit gaan de blender in, scheutje yoghurt en klaar is Daphna. Vaak mis ik dan toch mijn boterham met hagelslag. Ik kan het dan ook niet laten om alsnog een paar boterhammen met hagelslag klaar te maken. Op alleen een smoothie kom ik de ochtend niet door. Nu weet ik dat je van alles in de blender erbij kan gooien, maar het vult niet genoeg. Maar zou mijn lichaam behoefte hebben aan hagelslag of aan suiker of brood? Ik ga de strijd met mezelf aan en ga het over een andere boeg gooien.
c48e397659fc7bed75b3b319d281ded8

Mijn ontbijt bestaat deze morgen uit Brinta (BReakfast INstant Tarwe), lekker warm, voedend en gezond. Inderdaad totaal iets anders. En dan wel een glas jus d’orange om het smootie gevoel te behouden. En dan ga ik na mijn ontbijt  25K hardlopen. Gewoon omdat het moet.
Brandmanagement

Wat eet jij ’s morgens als ontbijt?

Liefs,♥
Daphna

11 thoughts on “What’s for breakfast?

  1. Oh heerlijk een boterham met hagelslag! ^_^ Maar inderdaad niet de gezondste keuze. Zelf drink ik de Brinta WakeUp! shakes – dat zijn de kleinere verpakkingen die je gemakkelijk ‘shaked’ met melk. Da’s wat lekkerder dan de normale Brinta en je hebt keuze uit 2 smaken geloof ik. Succes met volhouden!

Geef een reactie

