Yes, I’m so into running

Ik ben gek op sneeuw, het maakt me niet uit dat het zo koud is, dat de ijskoude wind tegen mijn lichaam snijdt en natuurlijk dat al het ov op z’n gat ligt. Ik heb een grote liefde voor dat witte poedertje. Ik moest mij gisteren inhouden om niet de straat door te rollen. Het heeft iets moois en magisch. Ik houd echt van sneeuw. De winter lijkt minder streng als er overal sneeuw ligt, het zorgt voor gezelligheid. En ik begrijp heel goed dat het voor mensen die met de auto naar het werk moeten, of afhankelijk zijn van de Nederlandse Spoorwegen, balen van de sneeuw. Van vertragingen die het veroorzaakt. Of nog erger, treinen die helemaal niet rijden. Maar ik vind het romantisch. Ik vind de wereld liever als er sneeuw ligt. Ik hou van de combinatie sneeuw en zon. En treinen die rijden, dat ook.

keep-calm-and-love-snow-55

Maar…Het hardlopen gaat natuurlijk gewoon door en dat is juist hartstikke leuk in de sneeuw! Wist je trouwens dat er met deze koude lucht veel meer zuurstof in de lucht zit? Super goed voor je dus! Kleed je aan, kom van die bank af en ga gewoon lekker naar buiten. Laat je niet weerhouden door de kou, tijdens het lopen word je vanzelf warm.


Aankleedtips:

– Draag laagjes. Trek een thermoshirt onder je hardloopshirt en daarover een jack. Het liefst een winddichte. Vergeet niet je termolegging, want ook je benen moeten warm blijven. Over mijn legging trek ik mijn hardloopbroek en daarover nog een short voor de billen!

– Zoek je handschoenen op. Omdat ze tijdens het hardlopen weinig werk hoeven te verrichten, zijn je handen bijzonder kwetsbaar voor de kou.

– Draag bij voorkeur iets van een muts/pet. Je hoofd vangt tijdens het hardlopen VEEL wind.

– Zorg dat je zichtbaar bent. Bevestig een lampje aan je arm of loop met een reflecterend hesje.

– Smeer Vaseline op je lippen en breng een vochtinbrengende crème op je gezicht.

Ik doe meestal niet aan een warming up, maar nu het buiten echt koud is hebben je spieren meer tijd nodig om soepel te worden, dus…is het raadzaam om eerst een sneeuwballengevecht te houden! Ja, echt.

Ga niet voor je snelste tijd ooit. Probeer op verse sneeuw te lopen. Probeer al de fijngestampte sneeuw te ontwijken. Ren een vertrouwde route waar je de obstakels kent. Maak foto’s van je tocht, je ben immers een bikkel.

Last but not least! Geniet. Val op je billen, ga hardlopen, maak een sneeuwpop. Have fun!
Oh ja, en trakteer jezelf na afloop op een warme kop chocomelk. Met slagroom.

Ga jij hardlopen in de sneeuw?

Liefs,♥
Daphna

harlopen in de sneeuw

3 thoughts on “Yes, I’m so into running

  1. Pingback: Mind your step | burgertrut

Geef een reactie

