“Do or do not… there is no try”

Jaren heb ik mij ertegen verzet, jaren was het antwoord; “nee ik ga géén Star Wars met je kijken lief!” Maar toen gebeurde er iets, iets wat niemand had zien aankomen. Mijn goede vriendin Niek was overgehaald door haar vriend en had zich aan de films gewaagd, en wilde alleen maar meer. Ik kon dus niet achterblijven.

Vriendlief greep zijn kans. “Schat, zullen we vanavond ook Star Wars kijken?” Met een stalen gezicht antwoordde ik, “Tuurlijk lieverd, geen probleem.”

Daar zat ik dan, op de bank naast een hyperactief vriendje. Hij deelde mee dat hij ontzettend gelukkig was op dit moment. Dat hij hier al vier jaar op wachtte. Yeaah right. Star Wars is echt zo’n geval van ‘love it or hate it’. En vrouwen hebben er gewoon niks mee. Toch?

star wars hate
Ik ben verliefd, verliefd op een van de hoofdpersonen uit de zesdelige filmserie Star Wars. Om precies te zijn Anakin Skywalker. Niemand had mij ooit verteld dat er ook schattige acteurs in mee speelden. Als ik denk aan sciene fiction films, dan denk ik aan alleen maar verzonnen technologische ruimteschepen met rare aliens. Oké, die komen er ook in voor, maar Anakin is stoer en lief tegelijk en gewoon ‘echt’. Hier komt natuurlijk ook wel weer verandering in, maar hiervoor moet je toch echt zelf die stap nemen om te kijken.

Op dit moment zijn er zes films, die opgenomen zijn in twee reeksen van drie. De eerste drie heb ik nu gekeken, en ik kan er geen genoeg van krijgen. Binnenkort gaan we ons wagen aan de volgende 3 delen. Die, om de verwarring te vergroten, eerder zijn opgenomen.

Dus, niet alleen de muziek is een belangrijk succes van Star Wars, de films stellen ook nog wat voor! I love it!

En…. Voor 2015 staat de film Star Wars: Episode VII gepland las ik net. Dus ik weet al een sinterklaascadeautje voor dat jaar.

Heb jij wel eens een Star Wars film gekeken?

Liefs,♥
Daphna
star wars

2 thoughts on ““Do or do not… there is no try”

  1. Hoi Daphna, Heerlijk verhaal om te lezen. Ik heb nog steeds de gedachten over Star Wars die jij had voordat je ging kijken. Ik heb wel eens een poging gewaagd in de bioscoop samen met Robin. Ik vond het zo’n saga waarin de verhaallijn zich voortsleept van het ene probleem naar het andere. Natuurlijk weten de hoofdpersonen zich daar dan telkens weer uit weten te redden. Maar na een paar miuten rust begint het volgende gezeik al weer. Het ritme ABABABA (A=PROBLEEM B=Effe rust tussen de ellende) is met te veel Harry Potter of old skool ridderroman. Ook die verkleedpartij met al die maskers en pakkies, it’s not my cup of tea. Wij hebben na 3 afgeslagen aanvallen van erg onsympathieke wezens, de bioscoop verlaten. Het lukte me ook geen sympathie op te vatten voor die malloot die ik hier boven zie met zijn lichtlans. Onsmakelijk type.;-)
    Kijk op dit moment naar “The Killing” Een Deense Thriller. Tempo ligt erg laag, Lia wou al opgeven, vanavond poging 3 met deel 3! Als de vaart er niet inkomt gaan we morgen gewoon zelf een trui breien.
    Ga je goed en geniet van de volgende delen!!

Geef een reactie

