Hoe overleef ik de decembermaand?

Was Pinterest maar je keuken of je kledingkast! Dat zou toch geweldig zijn. Uren kan ik wegdromen bij het bekijken van al die geweldige foto’s. Een inspiratiebron waar je u tegen zegt. Als je nog niet voor ogen had hoe jouw woonkamer in een kerststemming moest komen dan weet je dat na een uur Pinterest wel hoor.

Ik heb alleen niets met Kerst, nee echt…ik heb er eigenlijk gewoon een hekel aan. Het liefst sla ik de hele decembermaand over. Al die stress, tradities en al die verplichtingen. En ik geloof nergens in. Niet in Sinterklaas, niet in de Kerstman en ook niet in het kindje Jezus dat in een stal geboren is. Toch heeft die wintermaand ook wel iets…

Ik heb namelijk altijd een zeer sterke drang om te gaan shoppen in de decembermaand. Alle etalages zien er magisch uit, de oliebollenkramen ruik je al van een kilometer afstand, overal hangen de mooiste jurken en zie je de mooiste schoenen. Alles is mooi en alles is duur. Je kan in december niet de Ici Paris, Zara en Bijenkorf overslaan, dat gaat gewoon niet. Ze werken met een soort magische magneet. Deze winkels zeggen: “Je hebt ons nodig, je moet hier gewoon even naar binnen.”

In januari kan al de magie weer in een doos worden gestopt en ben je bankroet. Liggen alle glitterjurken en schoenen weer netjes  in de kast. Kunnen alle kerstkaarten weer de prullenbak in, en baal je stevig dat je niet meer in je skinny jeans past. Maar goed, dan heb je wel alles overleefd.

Dus ja, ik ga een kerstboom kopen, oliebollen eten, de mooiste kleding kopen (of alleen passen), langs (schoon)familie, geld uitgeven en hardlopen (dan blijf ik in mijn broeken passen).

Hoe kom jij deze maand door?

Liefs,♥
Daphna
Kerst

4 thoughts on “Hoe overleef ik de decembermaand?

  1. Wat leuk geschreven!! Ik vermijd de winkels op dit moment omdat ik gewoon geen geld wil uitgeven. Ben aan het sparen voor als ik uit huis ga, maar soms is het wel lastig haha. Zolang ik de stad niet in ga komt het allemaal goed.

  2. Pff je hebt eigenlijk wel gelijk..!! Maarja je gaat automatisch gewoon helemaal mee in die Kerst-gekte! Je kan gewoon haast niet achterblijven… Dus ik zet m’n verstand op nul en doe er gewoon maar aan mee! Het is wel een hele gezellige maand.. Lekker winkelen, lekker eten, overal lichtjes.. 🙂 Dat overleven we wel..! Van mij mag de maand januari juist overgeslagen worden..! Dat vind ik echt een nutteloze maand :p
    Leuke post!

    X Charlot

Geef een reactie

