Records zijn er om gebroken te worden

 

Ik stond gisterochtend op met het idee om 10K onder de 50 minuten te lopen. Ik las dat de meiden van Girls love 2 run dit hadden gepresteerd en ik kon natuurlijk niet achter blijven. Het was een ochtend waar ik eindelijk vrij was dus het voelde een beetje als een zondag. Ik had croissantjes gekocht en hierop zou ik mezelf trakteren na afloop van de run.

Records zijn er om gebroken te worden toch? Mijn snelste 10K stond op 55 minuten, maar ik wist zeker dat ik sneller kon. En daarom koos ik om mijn standaard 10K route te rennen. Zaten daar niet 2 bruggen in? Ja, stom! Halverwege de Erasmusbrug had ik het zwaar met de tegenwind. Zo kom ik natuurlijk nooit onder de 50 minuten. Verder had ik niets om over te klagen, het was niet extreem koud en er viel geen druppel regen. Dus wat houdt je tegen dan! Rennen! Toen ik 7K erop had zitten zakte de moed mij een beetje in de schoenen, letterlijk…Ik had nog 12 min om 3K te voltooien en dan zou ik net onder de 50 minuten uitkomen. Maar ik laat mij niet kennen! Ik ga dit doen, ik ga vliegen, I CAN DO IT!

Nog 1K te gaan en nog 3,5 minuten de tijd om mijn doel te voltooien. Nog 800 meter. Dat kan harder en sneller. I know I can do this. Run girl, RUNNNNN…

En toen…BAMMMMM daar lag ik dan….languit….midden op de weg…..gestruikeld over mijn eigen voeten, over mijn eigen enthousiasme. En met languit, bedoel ik ook echt languit op het asfalt. Maar ineens realiseerde ik mij weer dat ik bezig was om een record te verbreken en niet om de straat schoon te vegen. Ik sprong op, deed net of dit de normaalste zaak van de wereld was. Wat? Dit hoort erbij hoor, gewoon even liggen op de weg. Kijk niet zo!
Bij het punt waar ik nog 300 meter moest voltooien om mijn 10K run compleet te maken zakte ik door mijn benen…Ik kon niet meer. Echt niet. Is er iemand die mij wil dragen? Hallo? Nee, niemand. Mooi, want opgeven is geen optie. DOORGAAN! Nog 200 meter…nog 100…nog 50…nog 25..en daarna ging ik kruipend verder. Ik kon niet meer. Toen mijn Nike app aangaf dat de 10K erop zat, drukte ik hem uit. Helaas…52:33 minuten. Jammer.

10K in 52:33..Alsnog een nieuw record! Ik ben er trots op en die croissantjes waren verrukkelijk na afloop.

Wat is jouw record?

Liefs,♥
Daphna

2 thoughts on “Records zijn er om gebroken te worden

  1. Wauw, wat knap zeg!! Ik doe het je niet na.. 🙂
    Hihi, moet wel een grappig gezicht zijn geweest toen je viel en vervolgens opsprong en keihard door rende!
    Super goed gedaan, die croissants heb je zeker verdiend! 😉

    X Charlot

Geef een reactie

