Snert punt

Nog 15 dagen, 9 december, en dan is het tijd voor de Bruggenloop in Rotterdam. 5 bruggen die je passeert in 15K en ik ben er (bijna) klaar voor.

“Hoezo bijna? Je hebt de halve marathon gelopen, dan moet dit toch appeltje- eitje zijn?”

Ja, dat denk jij..ik vertrouw die van Brienenoordbrug niet. Die grote brug over de nieuwe Maas met een lengte van 1320 meter. Inderdaad zo’n afstand waarvan je denkt, HOE VER MOET IK NOG????? Deze brug kom je tegen als je op de 11K zit. Echt zo’n punt waar je of nog alle energie hebt van de wereld en zeker weet dat je een nieuwe PR gaat lopen of zo’n punt waar je alleen maar kan denken. Ik ga nu hier midden op de straat liggen, ze bekijken het maar, ze halen me hier maar op. Waarom ben ik toch begonnen aan het stomme hardlopen, ga toch een andere hobby zoeken. Of zoiets. Nee, ik heb het niet zo op die brug.

Wat dan wel weer een mooi gegeven is, op het 11km punt hebben ze een ‘Snert’ punt. Een wat? Een ‘Snert’ punt. Alle toeschouwers kunnen GRATIS een lekker kopje warme erwtensoep halen. Alleen voor de toeschouwers, dat dan weer wel…Maar! zullen we afspreken dat jullie allemaal bij het ‘Snert’ punt gaan staan, dan zien jullie mij aankomen en helpen jullie mij die brug over. Stel dat ik het niet haal, weet ik in ieder geval dat ik dichtbij het ‘Snert’ punt ben. Ja, zo doen we het. Dus jullie kunnen genieten van zo’n heerlijke bak erwtensoep en ondertussen schreeuwen jullie mij lieve en bemoedigde woorden toe. Dan krijg ik een enorme energieboost om die ellendige brug te verslaan. En die laatste paar kilometers zijn dan piece of cake!

Sta jij bij het Snert punt of loop je zelf mee?

Liefs,♥
Daphna

2 thoughts on “Snert punt

Geef een reactie

