Dat kan sneller!

Afgelopen zondagmorgen schreef ik om 7 uur ’s ochtends dat ik toch echt geen excuus had om niet te gaan hardlopen.
Rond 10.00 uur stond ik daadwerkelijk buiten om 20K te gaan hardlopen, nadat ik een heerlijk ontbijtje ophad van croissantjes en fruitsapjes. Daar staat toch eigenlijk ook een zondag voor. Uitslapen, croissantjes, heel de dag in je pyjama zitten, filmpjes kijken in bed, chocola eten en misschien nog een wandeling door het bos. Nou croissantjes eten liet ik in ieder geval niet voorbij gaan.
Omdat ik besloot 20K te lopen, betekende dat ik ook ergens onderweg iets moest drinken. Van hardlopen krijg je dorst! En drinken is belangrijk. Nee geen wijtjes ofzo, doe maar gewoon water. Helaas kon ik niemand vinden die met bananen onderweg stond, wie biedt zich aan voor de volgende keer? Maar goed…ik ging met een flesje Crystal clear op pad. Dit verstopte ik onder een struik in het park. Na 10K zou ik dit punt namelijk nog een keer naderen, mooi moment om iets te drinken.

De eerste 5K waren hel! Wat was er aan de hand? Ik had geen zin, mijn benen wilde niet, ik begon misselijk te worden (croissantjes toch maar afschaffen voor een run?), mijn oren begonnen te suizen, ik werd duizelig en halverwege de Erasmusbrug trok ik het echt niet meer. Ik voelde mij ontbijt naar boven komen en versierde hier niet veel later de Erasmusbrug mee. NEEE, hoe kan dit?? Waar is mijn conditie? Langzaam (lees kruipend) ging ik de Erasmusbrug af. Eenmaal beneden dacht ik bij mezelf: Hallo! Stel je niet aan! Je hebt nog zeker 15K te gaan en die ga je volbrengen ook!
Prima! Maar na 7K voelde ik mij weer misselijk worden, Neeee! Doorzetten, over 2K ligt je flesje drinken op je te wachten en dan mag je even stoppen. En inderdaad. De struik waar ik mijn flesje onder had verstopt zag ik steeds dichter bijkomen…maar…..WAAR IS MIJN FLESJE!!!!! Gewoon weg! Hoe kan dit nu? Wie haalt er nu op een zondagmorgen een flesje drinken weg van onder een struik? Wie had er zo’n dorst? Wat ging ik nu doen, ik kon omdraaien en naar huis lopen of gewoon nog 10K lopen zonder iets te drinken. Ik rende nog een klein rondje door het park om te kijken of ik wel naar de juiste struik was gelopen, maar helaas nergens wat te vinden. En waarom woon in ook niet gewoon in Australie, daar hebben ze gewoon om de honderd meter een waterpunt in een park. Hier laten ze je gewoon uitdrogen. Maar goed, ik was ervan overtuigd dat ik best nog 10K zonder water kon lopen.

Zo gezegd, zo gedaan. De tweede versie van de 10K ging stukke beter. Geen croissantjes die halverwege opkwamen, geen oren die aan het suizen waren. Nee het ging goed. De 20K kwam in zicht. Om het mooi af te maken deed ik er nog een 1K bij, zo en de halve marathon is ook weer gelopen op de zondagmorgen. Tijd: 2 uur 6 min. Veel langzamer als toen in Amterdam, maar goed…Ik kan weer trots zijn op mezelf.

Note to myself: Geen croissantjes eten voor een run!

Liefs,♥
Daphna

5 thoughts on “Dat kan sneller!

  1. Haha wat een mysterie zeg!!
    Wie zou dat nu gepakt hebben?!! Misschien heeft iemand je gezien toen je daar het flesje verstopte… (of een gluur piet natuurlijk :p )
    Knap dat je de 20k toch hebt uitgelopen…!!

    Dan maar croissantjes ná de run!
    X Charlot

Geef een reactie

