Als studie-ontwijkend gedrag een vak zou zijn….

Vanmiddag maak ik mijn laatste tentamen. Tenminste van dit blok. Want er zullen er nog vele volgen.

Situatieschets: donderdagochtend 11.00 uur. Net klaar met het, door grote vermoeidheid, verlate ochtendritueel dat bestaat uit e-mails, nieuws en timelines checken. Nu is dan toch echt het moment aangebroken dat ik mijn aantekeningen erbij moet maken om mezelf te verdiepen in de tentamenstof. Morgen een tentamen van een onderwerp waar ik niet zo heel erg in geïnteresseerd ben, waarbij het tekort aan interesse het fenomeen nog meer in de hand speelt. Als ik eenmaal zit, bedenk ik me dat leren zonder een grote bak thee niet uit te houden is. Toch? Eenmaal voorzien van thee kijk ik de keuken nog een rond en vind dat deze nodig aan een schoonmaak toe is. Ik kan nu eenmaal niet leren als het een rommel is. Rommel praat tegen me. Nu ik toch zo lekker bezig ben met schoonmaken kan ik net zo goed de woonkamer ook meepakken. Gewapend met een stofzuiger dans ik de kamer rond. Schoonmaakdoekjes worden uit alle mogelijke kastje getrokken en geen hoekje wordt in deze grondige schoonmaak overgeslagen. Plotseling hoor ik een stemmetje die mij met zeer duidelijke taal aanspreekt, “NU GA JE LEREN.” Oké, oké..en ik duik gehoorzaam achter mijn Macbook. Even snel nog wat e-mails bekijken, en geen twee minuten later zit ik op het internet, alle powerpoints van de colleges staan immers online. Na een uur kom ik tot de conclusie dat ik nog geen powerpoint heb bekeken maar wel van iedereen zijn activiteiten op de hoogte ben. Mmm ik ben niet goed bezig. Ach nu ik toch niet goed bezig ben kan ik net zo goed voor vanavond alvast gaan koken, wel zo lief. Ik leef me uit in de keuken en vriendlief is zeer enthousiast dat na zijn werkdag dat er een heerlijk avondmaal op tafel staat.

“En Daph, ben je klaar voor je tentamen morgen?” Chagrijnig kijk ik hem aan. Pak mijn Macbook erbij. Open de powerpoint die mij lachend aankijkt. Lul.

Als studie-ontwijkend gedrag een vak zou zijn, slaag ik met vlag en wimpel.

Liefs,♥
Daphna

2 thoughts on “Als studie-ontwijkend gedrag een vak zou zijn….

  1. Haha! Heel leuk stukje en zeeeer herkenbaar…!!
    Gelukkig ben ik net afgestudeerd en heb ik geen tentamens meer.. Maar ik weet precies wat je doormaakt.. 🙂
    Ellendige blogs, twitter, Facebook, bloglovin en webshops!!
    Good Luck!!

    X Charlot

Geef een reactie

