Hoe overleef ik kou, regen, wind en sneeuwstormen?

De voordelen van de juiste runningkleding dat hoort bij het jaargetijde mag je absoluut niet onderschatten. De aanschaf kan misschien wel kostbaar zijn, maar je hebt er lang plezier van. En goedkoop is duurkoop toch? En om die reden ben ik dus al weken opzoek naar dé juiste combinatie. Hoe overleef ik nu toch die kou, regen, wind, hagel en sneeuwstormen?

 

 

 

 

 

Hoe zorg ik ervoor dat het zweet me op een gegeven moment niet gaat uitbreken na 5 K als ik warm genoeg ben aangekleed tegen de vrieskou. Tot wanneer is het verstandig om in een short te lopen (Jaaa ik zie ze echt nog lopen!)? Tot wanneer heb je een shirt met korte mouwen aan? Welk lichaamsdeel moet warm blijven? Welk runningsmerk heeft de beste thermische shirts? En hoe ziet de perfecte passende tight eruit? Moet ik een vest kopen dat gemaakt is van kunststofvezels en daarover een jack dat de regen tegenhoudt? Of gelijk een jack aanschaffen dat wind én regen tegenhoudt. En wat draag ik dan onder zo’n jack?

Moet er onder mijn runningsshirt nog termo onderkleding worden gedragen om de lichaamswarmte vast te houden? En draag ik dan een korte of lange mouw? En van welk merk koop ik dit dan, Odlo of Craft of…? Is een runningshirt met runningjack voldoende voor hartje winter? En wat is dan een goed ademend jack?
Oh ja, dan hebben we het nog niet eens over de broeken. Dikke, dunne, lange, korte, short over je tight, legging onder je tight, strakke en losse tights.
En wat dacht je van je sokken? Gisteren zag ik iemand lopen met kniekousen tot zijn heupen. En dan over zijn kont een short. Ja heus.

En stel, je hebt je outfit eindelijk gevonden. Moet je dan alles keer 3 of 4 doen omdat je niet elke dag wast? Of is een spoelprogramma of sopje voldoende voor je kleding?
Of moet je eigenlijk niets, en moet je het gewoon testen zodat je weet hoe je het volgend jaar niet moet doen.

Ik ga op onderzoek uit.

En over een muts en handschoenen…ja, dat komt later wel.

Wat draag jij in de winter? Of in ieder geval de overgang van herfst naar winter.

Liefs,♥
Daphna

3 thoughts on “Hoe overleef ik kou, regen, wind en sneeuwstormen?

  1. Ik draag gewoon een renlegging… (simpele van nike)
    Daarop een thermoshirt en een shirt met lange mouwen erover heen..
    Als het heel koud iets met een col…
    Ik krijg het altijd heel snel warm.. en als ik iets vervelend vind tijdens het rennen: Het te warm hebben!! Dan krijg ik voor m’n idee niet voldoende zuurstof binnen.. 🙂

    Dus mijn tip: niet te dikke truien en vooral laaaaagjes!

    X Charlot

Geef een reactie

