Kruidnoten, nu het hele jaar door.

Dit jaar was het groot nieuws! De kruidnoten lagen namelijk al vanaf augustus te pronken in de schappen.Terwijl iedereen nog aan het genieten was van de zomer, voor zover de zomer zichzelf zomer mag noemen en Sinterklaas nog aan het relaxen was in Spanje.
Vriendlief had mij heel duidelijk gemaakt dat er voor november geen pepernoten, kruidnoten en chocoladeletters welkom waren en ergens begreep ik dit ook wel. Normaliter eten we het namelijk rondom Sinterklaas.

De kruidnoten waren natuurlijk al een keer in huis geweest, voor november.  Kruidnoten zijn gewoon lekker en het feit dat wij er een seizoensgebonden lekkernij van hebben gemaakt wil niet zeggen dat ze in augustus niet smaken. Samen met de bovenbuurvrouw hebben we in augustus een zak kruidnoten gedeeld en daarna heb ik er niet meer aangezeten.  ECHT NIET. Tot vanavond…maar het is dan nu ook al november.

Ik heb ze zelf gebakken..en nu ruikt de hele woonkamer naar Sinterklaas en kruidnoten.
En simpel dat het is. Met wat bakmeel, basterdsuiker, melk, boter en speculaaskruiden heb je zelfgebakken overheerlijke kruidnoten

Ingrediënten

  • 125 g bruine basterdsuiker
  • 10 g speculaaskruiden
  • 250 g zelfrijzend bakmeel
  • 4 el melk
  • 150 g boter
  • snufje zout

BEREIDEN

Verwarm de oven voor op 160 °C. Kneed de boter, de suiker, de speculaaskruiden, het zelfrijzend bakmeel en zout naar smaak goed door elkaar. Voeg lepel voor lepel de melk aan het beslag toe, zodat het een lekker soepel deeg wordt. Bekleed de bakplaat met bakpapier. Maak van het deeg kleine balletjes, leg ze op de bakplaat en druk ze iets plat. Bak ze in de oven in 15-20 min. gaar en lichtbruin. Tadaaaa zo simpel kan lekker zijn.

Heb jij ze al gegeten/gebakken?

Liefs,♥
Daphna

2 thoughts on “Kruidnoten, nu het hele jaar door.

  1. Oeh zelfgebakken pepernoten zijn vaak het lekkerst!!
    Ik vind kruidnoten alleen lekker rond de Sinterklaastijd.. dan smaken ze (naar mijn idee) gewoon net wat lekkerder.. 🙂
    In de zomer vergrijp ik me weer aan andere lekkernijen die bij dat seizoen passen!
    Een hele leuk post.. Ik ga binnenkort ook weer lekker pepernootjes bakken denk ik..!

    Fijne dag!

    X Charlot

Geef een reactie

