4 days before…..

Nog vier dagen en dan klinkt het startsein voor de marathon in Amsterdam. In mijn geval voor de halve! Of ik er klaar voor ben? Nee, eigenlijk niet.

Maandag lag ik nog als een dood vogeltje in bed, vandaag voel ik me beter maar nog niet topfit. Maar Daph, je hebt nog 4 dagen hè! I know, maar mijn hele lichaam wil op dit moment niet.

Vanochtend dacht ik overigens dat ik de hele wereld aankon. Ik trok mijn hardloopschoenen aan en maakte een run van 15 k in de regen. Misschien is dat ook wel iets teveel van het goede geweest. Maar hallo, die marathon is 21,1 K! Een goede voorbereiding is het halve werk toch?

 

 

 

 

 

Over voorbereiding gesproken…

Wat trek ik aan zondag?
Ik heb nog geen lange hardloopbroek, mijn shirts zijn ook alleen maar met korte mouwen en het hardloopvest dat ik vanochtend aanhad is volgens mij te warm. Oké, dilemma nummer 1.

Mijn afspeellijst is nog niet orde (wel of niet mijn Spotify upgraden, zodat ik het op mijn telefoon kan beluisteren.)

Waar zijn de drinkplekken onderweg? (ben namelijk niet van plan om met een bidon te gaan lopen.)

Waar kan ik mijn startnummer ophalen? De bevestigingsbrief moet ik nog goed doorlezen.

Wat ga ik de komende dagen eten? Koolhydraten stapelen. En ik las dat je het beste vanaf 3-4 dagen voor de wedstrijd veel moet drinken, wel in kleine beetjes tegelijk. Dit om het lichaam de mogelijkheid te geven het vocht goed op te nemen.

En Imodiom tabletjes halen. Ja, die diarreeremmer. Blogger en fanatiek hardloper Annemerel (zij gaat gewoon de hele marathon zondag lopen!!!) kwam met deze oplossing. Het zal mij maar gebeuren dat je onderweg erg nodig moet. Dus over een toiletstop hoef ik mij dan nu geen zorgen te maken zondag.

Het wordt afzien, het wordt leuk, het wordt overleven.

Zolang ik maar mijn ene voet voor de andere blijf zetten zondag moet het goedkomen!

Liefs♥,
Daphna

 

 

2 thoughts on “4 days before…..

  1. Over wat je aantrekt: het wordt waarschijnlijk 17 graden, droog, en zonnig/bewolkt! Ik doe wel een dunne lange broek aan, maar met een shirtje met korte mouwen 🙂 Zou me daar dus niet te druk over maken!

    Ik had zelf vandaag een afschuwelijke 3 kilometer waarbij alles pijn deed, maar ik ga er maar niet verder over nadenken :’) Die 21 moet lukken. We can do this!

Geef een reactie

