The ultimate chocolate cake

Niet zomaar een taart en ook niet zomaar een chocoladetaart, maar zo’n overweldigend machtige chocoladetaart, waar je hele kleine stukjes van moet snijden en dan heel hard moet genieten. Daar had ik gewoon trek in afgelopen week.

Al diverse keren was ik langs het recept gebladerd in hét dikke ‘I Love CAKE, taart en koekjes boek, mijn eerste bijbel zeg maar. En nu was het moment aangebroken deze week, ik wilde gewoon iets extravagants maken. En wat is beter dan een belachelijk calorie-rijke maar vooral ultieme chocoladetaart?

24,95 bij Bol.com

Het uitstapje naar de supermarkt om een overvloed aan chocoladerepen te halen voelde eigenlijk best ongemakkelijk. Zoveel chocoladerepen op de band…Ik hoorde ze al denken..”Oeii dat meisje heeft een serieuze chocoladeverslaving”

Ik moet dan ook wel zeggen dat ik twee extra repen had gekocht, je weet het met chocola namelijk nooit, als het straks verdampt, heb je altijd nog een reep achter de hand.


De taartbodem moest twee uur de koelkast in en daarna blind gebakken worden.
Ik was ervan overtuigd dat het blind bakken ook wel met koffiebonen kon. Nou naar een paar mislukte pogingen was ik er klaar mee. En probeerde ik het met rijst. Ook dit lukte niet. Hoe moeilijk kan blind bakken zijn! Blind bakken? Je bedoelt met je ogen dicht? Nee, blind bakken doe je wanneer de vulling niet verhit mag worden. Het voor- of gaarbakken van taartbodems met behulp van een ‘blinde’ vulling, in mijn geval koffiebonen en rijst. Uiteindelijk was het gelukt, maar de volgende keer gebruik ik wel knikkers.

De volgende ochtend stond ik om 07.30 in de keuken om de taart af te maken. Jaaaaa ik wilde die taart eten als ontbijt! Hoe erg is dat?

En het eindresultaat? ULTIEM!

Dit was een echt chocoladetaart? Maar herinner je de taart in de film van Mathilde? Waar Juffrouw Bulstronk, kleine Bruce voor straf een immense chocoladetaart naar binnen laat werken?

 

 

 

Liefs,♥
Daphna

 

PS.
Uit een Brits onderzoek blijkt dat vrouwen die proberen niet aan chocolade te denken, daar uiteindelijk vijftig procent meer van eten dan vrouwen die openlijk over hun zucht naar chocolade praten.

Verslaving?

Geef een reactie

