Hé hallo

Als je in de ochtend rent heb je nog een hele dag voor je. Zo begon mijn ochtend vandaag. Een 10 km training voor de Bruggenloop. Het houdt je gedurende de dag scherp en zorgt ervoor dat je je heel fit voelt! Over 70 dagen is het zo ver en wordt er 15 km over de bruggen in Rotterdam gelopen. Inderdaad, in december, in de kou.
Vriendlief ging met mij mee, op de fiets, dat dan weer wel. Mijn hardlopersroute werd in plaats van het Kralingse bos, de drukke stad dit keer. Om alvast in de stemming voor de Bruggenloop te komen liep ik over de Willemsbrug en pakte ik vervolgens de Erasmusbrug. Ik had me, als gewoonlijk, te warm aangekleed maar hij ging verder erg goed. Het was echt een verademing om een andere route te lopen met af en toe wat gepuzzel om aan de 10 km te komen, maar ik had energie voor 100!

Natuurlijk was ik niet de enige die deze ochtend aangreep om lekker te gaan lopen. Genoeg hardlopers die ik tegenkwam.
Ik kan mij nog herinneren dat ik voor het eerst aan het hardlopen was en er een bezwete knappe jonge man in de tegengestelde richting op mij af kwam lopen. Toen we elkaar passeerde werd ik begroet met een knikje. Even voelde ik mij bijzonder, tot er een hardlopersgroep mij even later passeerde en ik 10 knikjes kreeg.
Waarom zou je in vredesnaam een wildvreemde groeten tijdens je run? Inmiddels is het mij duidelijk geworden, met dat knikje deel je onbewust je passie/motivatie voor het hardlopen. Eigenlijk net als vrachtwagenchauffeurs, maar dan anders. De begroeting  is een wezenlijk onderdeel van het groepsgevoel. Een nauwelijks zichtbare hoofdknik of een opgestoken vinger. Voor de buitenstaander overigens nauwelijks zichtbaar, maar bij vriendlief viel het op. “He, ken je hem?”

Dus als wij elkaar tegenkomen de volgende keer, groeten we elkaar gewoon met een vriendelijk knikje, afgesproken?

Liefs, ♥ Daphna

Geef een reactie

