We love cake!

Dat ik met liefde gebruik maak van onze kleine oven weten inmiddels een heleboel mensen. Dat ik gelukkig word van dingen bakken is ook een feit, maar niets is zo gezellig om samen met iemand in de keuken te staan.
Zo heb ik met mijn vriendinnetje met haar hele grote boekenkast al de grootste lol gehad en de lekkerste gerechten uit de oven getoverd en weet ook de bovenbuurvrouw dat ik gewoon ook na middennacht doorga.

Tijdens Rue de Crêpes, het food en fashion event waar ik eerder over schreef, kwam ik iemand tegen die met al haar heerlijke zoetigheden stond. We raakten aan de praat en ook zij bleek besmet te zijn met het bakvirus. Deze ontmoeting resulteerde erin dat we gisteravond heerlijk de keuken bij haar zijn ingedoken.

De vraag die dan al snel gesteld werd: “Wat zullen we eens in die oven stoppen?”
Boter, bloem en suiker was er in ieder geval in overvloed. Kijk met die basis kunnen we verder. Zij had nog een zakje dadels, ik had nog walnoten. Met die ingrediënten wilden we wel verder.  Na een uur lag de hele eetkamertafel bezaaid met kook/bakboeken en kan ik je heus eerlijk vertellen dat ik door de hoeveelheid boeken de gerechten niet meer zag.
 

Uiteindelijk werd de keuze gemaakt. De sticky toffee cake.

Het was gezellig, het rook ontzettend lekker in de keuken, we hebben erg gelachen om onze manier van bakken en het resultaat….tjaa…aan het recept moet nog behoorlijk gepuzzeld worden.En we waren het allebei met elkaar eens dat dadels die er gepureerd zijn absoluut niet aantrekkelijk zijn.

Natuurlijk hielden we het niet bij deze taart, maar werd er ook een chocoladebrownie de oven in geschoven. En met chocoladebrownie bedoel ik ook echt een chocoladebrownie! Als je zeg maar een hapje ervan zou nemen zou je gelijk 10 kg aankomen. Ach, who cares!

Helaas heb ik niets van deze goddelijke uitziende brownie kunnen proeven, want  hij ging met het andere bakkersvrouwtje mee naar haar werk. Ze moest iets goedmaken daar. Iets met een brandalarm per ongeluk af laten gaan ofzo, waardoor er een heleboel mensen ineens allemaal buiten stonden haha.

Heb jij nog een ultiem recept, laat het mij weten en ik probeer het met alle liefde uit.

ei, ei, ei en we zijn zo blij

Liefs, ♥Daphna

Geef een reactie

