Op jacht naar de juiste geur

Inmiddels is het al meer dan drie jaar geleden dat ik samen met mijn vriend in Australie was. Een tijd die absoluut niet zonder uitdagingen voorbij is gegaan. Een trip die niet helemaal liep zoals we gepland hadden. Een land waar we (zeer) snel weer naar terug willen.

Zo vergeet ik ook nooit meer het moment dat onze surfdag op de planning stond. Vanuit mijn school in Sydney kon ik een dag surfen regelen op Palm beach voor een leuk bedrag. Surfen! Wie wil dit nu niet op Palm beach. Ik had nog nooit van Palm beach gehoord, maar de naam alleen is toch al gewoon geweldig.
Het wordt ook wel het St. Tropez van Australië genoemd. Palm Beach ligt een uurtje rijden ten noorden van Sydney.
Vroeg in de ochtend moesten wij ons melden bij het vertrekpunt van de bus. Alle spullen waren honderd keer gecheckt, hebben we echt alles bij ons? Route honderd keer bekeken, zeker weten dat we bij het juiste vertrekpunt staan. En de vertrektijd, ook honderd keer bekeken..alleen honderd keer verkeerd gekeken.
Kwamen we daar aan, bepakt en bezakt, een uur te laat. Bus weg, surfdagje weg, geld weg. Nou ik kan je zeggen, het huilen stond mij nader dan het lachen. Dus of het surfen bij Palm beach inderdaad zo gaaf is zou ik niet weten, maar als ik de afbeeldingen op Google moet geloven moet dat zo zijn.

Maar goed..het was nog vroeg en we besloten onze dag nuttig te besteden en bezochten de Sydney Fish Market. Een markt vol vis en en mensen, maar dan ook echt VOL met de raarste vissen die je ooit hebt gezien. Door de week wordt hier nog voor 8 uur ’s morgens de vangst van de vorige nacht geveild. De hele dag kan je verder terecht voor fantastische verse vis. Naast vis heb je ook ruimtes waar groeten en fruit wordt verkocht. De geur kan ik mijn niet meer herinneren, het moet er vooral naar vis hebben geroken.

Sydney Fish market

De geur die ik me nog wel kan herinneren is de bodycreme die ik heb gekocht op deze markt. Ja, dat hadden ze er ook. Dit klink heel erg vreemd eigenlijk. Maar goed, ik kocht daar een bodycreme. Ik was verliefd op de geur van deze creme, hij rook zo lekker naar vanille. En de geur bleef ook zo lekker hangen de hele dag. Heerlijk was het gewoon!
Diverse keren werd ik erop betrapt dat ik aan mijn armen zat te ruiken, zo goddelijk was het dus gewoon! Dit potje had gewoon mijn dag, dat ik eigenlijk heerlijk in het water had moeten surfen, weer goed gemaakt. Helaas werd op een gegeven moment de bodem van potje zichtbaar en moest ik er aan toegeven dat hij echt op was.
Ach zo moeilijk moet het toch niet zijn om dezelfde vanille geur creme te vinden in Nederland. Nou ik kan je vertellen, zo moeilijk is dat dus wel!! Honderden cremes heeft mijn neus geroken, en nooit was het die ene geur waar ik naar opzoek was. Ik wist niet dat er zoveel verschillende soorten vanillegeuren waren verstopt in bodycremes. Ik rook veel verschillende vanilliegeuren, maar nooit mijn vanillegeur.
En na drie jaar ruiken aan de vele potjes heb ik hem GEVONDEN!!!!!!!!!!!! Oke, het is niet HET potje, het is wel dé geur in een potje.

En nu komt het beschamende moment….jarenlang was ik opzoek naar de ultieme, verleidelijke vanillegeur waar ik verliefd op was geworden. Uiteindelijk vond ik deze in een kokospotje. Inderdaad, K.O.K.O.S., maar kokos en vanille lijken toch helemaal niet op elkaar? Nou ja, nee. Jarenlang ontweek ik de kokosgeur. Ik wilde er niets van weten.
Het maakt nu ook allemaal niet meer uit. Ik heb mijn bodycreme, ik ben een gelukkig mens.

Oh en waar ik mijn potje vond uiteindelijk? Gewoon in de schappen bij de Action voor twee hele euro’s. Een bodycreme van Inecto Pure Coconut, een cosmeticalijn met verzorgende producten voor huid en haar. In alle producten zit pure kokosnoot olie. Toevallig openende er iemand zo’n potje en herkende ik de geur onmiddellijk.
Ik ben er zo ontzettend gelukkig mee. Onbeschrijflijk lekker. I love it! Morgen ga ik de shampoo natuurlijk halen en wie weet wat nog meer.

What can I say, ik ben nou eenmaal dol op kokosgeur.

Liefs♥, Daphna

Geef een reactie

