“Hallo boekenkast”

Was het niet weer eens tijd om een goed boek te lezen?
Vroeger, toen ik nog een lief en onschuldig meisje was, kon je mij altijd in de bibliotheek vinden. Nu las ik alleen maar verplichte studieboeken. De laatste keer dat ik eigenlijk een boek gewoon voor de ontspanning had gelezen kon ik mij niet meer herinneren. Maar dat is nu verleden tijd.

Ik stond namelijk een paar weken terug voor de boekenkast van een vriendin. En niet zomaar een boekenkast, maar gewoon een echte boekenkast met boeken. Ik mocht dit volgens haar nog geen echte boekenkast noemen. Later als ze ouder zou zijn en een serieus leven zou leiden dan zou ze pas een echte echte boekenkast hebben. Nu bleef het bij een Ikeakast gevuld met boeken. Ik leende van haar drie boeken en inmiddels is het alweer tijd om een volgende meeting in te plannen met haar boekenkast. Waarschijnlijk staat deze morgen gepland.

Ik begon met het dunste boek natuurlijk.
Haantjes- Kluun.
Na de boeken te hebben gelezen, ‘Komt een vrouw bij de dokter’ en ‘De weduwnaar’ (hé, misschien waren die wel de laatste boeken die ik las) verwachtte ik ook ontzettend veel van dit boek.
Het is een erg makkelijk boek om te lezen, als je opzoek bent naar een literair hoogtepunt dan is dit niet de juiste roman.. Het boek vermaakte mij, heeft humor, speelt zich af in het reclame/marketingwereldje, er gaat maar mis was er mis kan gaan. Het is ontzettend luchtig geschreven dit in tegenstelling met zijn andere boeken. Op naar het volgende boek

Mama Tandoori- Ernest van der Kwast
Geweldig boek! De vader van Ernest van der Kwast wenst vaak dat hij een rat in Delhi is. Waarom? Hij is getrouwd met Veena. De moeder van ik-figuur Ernest, Mama Tandoori Veena kan erg hard slaan met haar deegroller, dingt op alles af en is enorm teleurgesteld in haar zoons. De oudste is verstandelijk gehandicapt, de middelste is met een moslima getrouwd en de jongste is schrijver. Het boek is enorm grappig, maar je leeft ook weer zo ontzettend mee. De kracht van het boek zit hem echt in het drama waardoor het humoristisch wordt. Het is lekker vlot geschreven. Echt een aanrader!

Laatste en dikste boek

Het familieportret- Jenna Blum
Een oorlogsroman dat in twee tijdlijnen loopt. Het verhaal van Anna die op onderzoek uitgaat naar het verleden van haar moeder in oorlogstijd. En het verhaal van haar moeder. Een zeer indrukwekkend verhaal. Je lees de andere kant van de oorlog, die van de Duitse slachtoffers. Alleen het einde van het verhaal had ineens een aparte wending, dit vond ik erg jammer. Toch is het een boek wat ik je absoluut kan aanraden.

Bedankt lief vriendinnetje!
Ben zeer benieuwd wat het volgende boek is wat korte nachten gaat veroorzaken.

 

Liefs,♥ Daphna

Geef een reactie

