Sundaymorning

Als ik denk aan een zondag, dan denk ik aan verse croissantjes en jus d’orange. Dan wil ik vroeg beginnen met hardlopen en mijn dag volstoppen met teveel activiteiten.

Zo’n zondag waar je aan het eind van de avond tegen zegt, dit was een heerlijke zondag. Tijdens het hardlopen probeer ik dan mijn hoofd leeg te maken en tegelijkertijd een plan voor die dag te maken. Uitslapen kan ik niet, het liefst spring ik om 7:00 uur mijn bed uit. Alles wat ik voor 12 uur ’s middag heb gedaan telt voor twee.

Afgelopen zondag stond dan niet in het teken van croissantjes en jus d’orange maar begon wel actief met een rondje hardlopen. Dit ging helaas niet van harte. Nou eigenlijk was het gewoon drama. Na 2 km kreeg ik het ineens heel erg benauwd en werd ik een beetje duizelig, maar ik dacht bij mezelf: ‘Kom op Daph, stel je niet aan!’ Na 3 km begonnen de steken in mijn knie en na 4 km gaf ik het op. Opgeven is eigenlijk geen optie, maar in dit geval kon ik echt niet meer.
Bij thuiskomst dook ik de vriezer in voor iets verkoelendst voor mijn knie. Het was een verlichting, daarna nog een douche en de pijn trok weg. In het vervolg dan maar rennen met een coolpack haha.

Geef een reactie

