Lelijkheid duurt het langst

Ja! Eindelijk! IK HEB NIEUWE HARDLOOPSCHOENEN.

Na veel wikken en wegen en er nog een nachtje over slapen ben ik gisteren na een hardloopwinkel gegaan. Vriendlief en buurvrouw stonden mij bij.

Ik: “Dag mevrouw, ik ben opzoek naar goede nieuwe hardloopschoenen.”
Mevrouw van de hardloopwinkel: “Dat komt goed uit, wij hebben hier alleen maar goede hardloopschoenen.”
Ik: *Ja, dat begrijp ik ook wel, als we zo gaan beginnen ken ik er ook nog wel een paar.* “Zou er een analyse van mijn lopen kunnen worden gemaakt, ik heb namelijk last van mijn knie als ik loop.”
Mevrouw van de hardloopwinkel: “De schoenen die wij hebben zijn vanaf 129,00 euro.”
Ik: *Dat is tenminste duidelijke taal, nergens rode salekaartjes te bekennen zeker..* “Ja, dat begrijp ik. Op dit moment ben ik 7 weken gestopt met hardlopen en zou ik graag een voetanalyse willen doen.”
Mevrouw van de hardloopwinkel: “Ja, dat gebeurt bij beginnende lopers.”
Ik: “uhuhh..” *Wie heeft het hier over een beginnende loper? Wat heb ik aan dat mij een beginnende loper maakt? Heb ik geen hardloopkuiten, ben ik niet gespierd genoeg, gebruik ik niet de juiste vakwoorden? Vertel me dan hè!*
Mevrouw van de hardloopwinkel: “Ren maar richting de deur en weer terug.”

Ik: * ren richting de deur en terug. Dit zal ook wel weer niet goed zijn…*

Mevrouw van de hardloopwinkel: “Ja, duidelijk te zien…..”
Ik: “uhhuhh, heel duidelijk.” *OH God, wat voor enge ziekte heb ik nu te pakken?*
Mevrouw van de hardloopwinkel: “Beetje platvoeten, rechterenkel knikt iets naar buiten, maar je rolt wel mooi af. Ik weet de perfecte schoen voor je. Hoeveel weeg je? Ik zelf weeg namelijk 48 kilo.”
Ik: tjaa iets rond de  kuchh…uhh” *WHat, platvoeten? Ik? 48 kilo..Tja, dat woog ik ook..ooit. Ik rol in ieder geval mooi af. Ha! Die heb ik binnen.*
Mevrouw van de hardloopwinkel: “Probeer deze maar en weer een stukje rennen.”
Ik: “Jaaa! Top loopt lekker.”
Mevrouw van de hardloopwinkel: “Ja, je ploft niet zo hard neer met deze schoen. Krijg je wel eens bij beginnende hardlopers. Je been staat mooi recht. Ik heb er nog één.”
*Hallo, ben geen olifant, natuurlijk plof ik niet hard neer.*
Ik: “Deze zit niet zo lekker.”
Mevrouw van de hardloopwinkel: “Je loopt er ook niet goed op, erg duidelijk te zien. Ik heb nog een laatste voor je, maar die vind je absoluut niet mooi.”
Ik: “Zo dat is een blitsende schoen.” (Fel blauw met geel met mooie felle veters.) *Ik vind hem lekker wel mooi. Ik bepaal altijd zelf nog of ik iets mooi vind of niet.*
Mevrouw van de hardloopwinkel: “Hier loop je wel goed op, maar op die andere beter.”
Ik: “Ja, ik zie het. Die eerste loopt ook het beste.”

Ondertussen…..Toch nog een keer de andere schoen aan, en weer uit en weer aan aan…Och wat zijn die dingen toch lelijk. Maar de factor lelijkheid mocht vandaag even geen rol spelen.

 Ik: “Ja, het wordt de eerste!”
Mevrouw van de hardloopwinkel: “Oké, je kan kiezen of een paar sokken erbij of 10 % korting.
Ik: *Hoorde ik het woord korting?* “Ik heb sokken, dus dan de 10% korting. *Die sokken haal ik wel bij de Hema.*
Mevrouw van de hardloopwinkel: “Goede sokken zijn erg belangrijk.”
Ik: “Ik zou graag de 10% korting willen.” *Korting, korting, korting*
Mevrouw van de hardloopwinkel: “Zelf vind ik het erg belangrijk om goede sokken te dragen, maar goed als jij de korting wil, dan doen we dat.

*Inderdaad, ik vind sokken ook heel erg belangrijk, maar de korting vind ik belangrijker. verschil moet er zijn.*

En zo liep ik dan met een doos nieuwe lelijke hardloopschoenen de deur uit. Zo blij als een kind.

Bij thuiskomst blijkt dat dit de hardloopschoenen zijn die ik in Den Haag had aangehad. Waarvan ik vond dat ze het beste zaten, maar ze niet wilde kopen omdat ik een goede analyse eerste wilde hebben. Ach dat kan alleen mij overkomen.

Ik ben helemaal blij.

Liefs, ♥ Daphna

Geef een reactie

