Running to……

Het eerste wat ik gisterochtend dacht: Hardlopen!
Het eerste wat ik vanochtend dacht: Nee, niet weer die knie!

De pijn is een stuk minder dan voorheen, maar hij is helaas aanwezig. Zou ik dan toch toe zijn aan nieuwe hardloopschoenen? En zo ja, welke schoenen dan? Wat kan ik het beste doen na het hardlopen behalve rekken en strekken. Ik hoor mijn schoonvader al weer zeggen: ‘Koelen, altijd koelen en rust houden.’ De meningen zijn hierover sterk verdeelt op de hardloopwebsites. ‘Bij een ontsteking koelen, bij overbelasting warm houden zodat de doorbloeding weer snel en goed op gang komt en blijft.’ Of ‘Doen waar je lichaam om vraagt, koelen of warm houden maakt niet veel uit.’ En het spreekwoord ‘rust roest’ zegt genoeg volgens mij.
Wat in ieder geval wel een feit is, dat ik na 7 weken rust, het voldoende koelen en een warme douche na het hardlopen, gisteravond niet de moed kon verzamelen om richting de sportschool te gaan voor een les kickboksen. Leek mij namelijk niet zo bevorderlijk voor mijn knie. Een ander feit is, ondanks de steken in mijn knie vanochtend ik zoveel zin had om te gaan hardlopen. Misschien dan toch nieuwe schoenen…

Alleen voor een paar tientjes ben ik niet klaar. Maar stel dat ik investeer in hardloopschoenen, voor 125 euro moet dit toch wel lukken, en het gaat goed dan hoef ik geen sportschoolabonnement van 45 euro in maand te betalen. 125 : 45 = uhh 2 en nog iets..3 dus. 3 maanden sportschool of 125 euro voor hardloopschoenen. Moeilijk, ik ga er nog een nachtje over slapen. Afbeelding AfbeeldingAfbeelding

2 thoughts on “Running to……

Geef een reactie

