Happiness-boost

De zomervakantie. Het moet je vaak een heerlijk gevoel geven. Een pauze nemen van je studie, en de tijd invullen zoals jij dit wil. Een tijdje terug las ik in een boek dat uit onderzoek is gebleken dat de grootste happiness-boost voortkomt uit het plannen van een vakantie, en niet de vakantie zelf. Na de zomer zakken de meeste mensen weer terug naar hun “normale” happiness niveau.
Dat ik op dit moment ‘zomer’vakantie heb is een feit, dat ik nog geen vakantie gepland heb is ook een feit. En ik denk dat het niet op vakantie gaan ook een feit blijft. Ik heb sowieso nog geen plannen voor deze vakantie. Hier moet ik maar eens iets aan gaan doen, ik pleit in ieder geval voor een ‘weekje waarin ik niets hoef’.

Eigenlijk moet ik eerlijk toegeven dat ik vaak doodongelukkig word van vrije dagen, dus dat weekje waarin ik niets hoef ga ik mezelf niet aandoen. Ik voel me schuldig als ik tot 09:00 uur op mijn bed lig, ik voel me schuldig als ik de hele middag op het internet zit en aan het eind van de middag mezelf afvraag wat ik de hele middag heb gedaan. Nee, ik ben vaak het gelukkigst als mijn agenda overvol is. Dat ik van de ene afspraak naar de andere afspraak ren. Dat ik tijd tekort kom, maar wel aan het einde van dag kan zeggen: ‘ik heb dit, dit en dit gedaan, ik ben gesloopt maar het was nuttig.’

En natuurlijk zorg ik voor mijn rustmomentjes, tussendoor wordt er een taart gebakken, boek gelezen, sport ik, praat ik bij met iedereen die mij lief is of kijk ik samen met lief een aflevering Heroes.

Maar als ik dan toch mijn happiness-boots kan krijgen door een vakantie te plannen, waarom zou ik dat dan laten?

Ik ga nu een vakantie plannen.

Liefs,♥
Daphna

Geef een reactie

