Het gelukkigste meisje op aarde

Vorige week was ik even het gelukkigste meisje op aarde. Na dagen van stromende regen, niet weten waar je moet beginnen als je naar je to-do list kijkt, besloten we een middag naar Breda te gaan. En een beter idee had ik op dat moment niet kunnen verzinnen. Deze middag was dan ook meer dan geslaagd.

En als ik zeg Breda, dan zeg jij….juist shoppen. Dus na een bord vol sla als lunch, hoofdpijn krijgende koffie en een muntthee zonder muntsmaak op het marktplein was de drang om de winkels in te gaan sterk aanwezig. En ik weet niet wat het is, maar rond deze tijd van het jaar wil ik altijd shoppen. Ik weet trouwens wel wat het is, zodra ik de rode letter SALE zie staan moet ik gewoon shoppen, maar…bij 30% leg ik het terug, en een week later kom ik terug om te kijken of er al een sticker 50% opzit. Dan ga ik er nog eens heel goed over nadenken of ik het echt nodig heb, kom ik tot de conclusie dat het er waarschijnlijk die week daarna nog steeds hangt maar dan met een sticker van 70% dan neem ik dat risico om nog een week te wachten

Er was nu alleen één probleem, ik kom niet wekelijks in Breda. Ik kon dus niet een week later terugkomen om te kijken of de sticker van 30% al was vervangen voor 50%. Ik heb altijd een gouden regel :’ alleen kopen als je er echt verliefd op bent.’ En hier houd ik mij dan ook (bijna) altijd aan. En in de tweede winkel was het raak hoor. We stapte naar binnen, in mijn ooghoeken zag ik kleurrijke gebreide laarzen met een rood stickertje. Ik deed eerst net of ik ze niet zag en liep door, maar de drang om ze te passen was groter, ik was verliefd. Helaas na uur, laars aan, laars uit, maat 37, 38 en 39, andere kleur kwam ik tot de conclusie dat ze gewoon echt niet lekker zaten. Maar je was toch heel even het gelukkigste meisje op aarde? Klopt! Naast die oh zo mooi laarzen waren er ook twee broeken..De ene broek was gaaf en niet één van twaalf in een dozijn, maar hij was toch echt te groot en ergens paste hij ook niet in mijn budget. En die andere paste perfect, was prachtig, afgeprijsd, nog steeds niet helemaal in mijn budget maar het zat aardig in de richting ik was verliefd, deze broek was voor mij voorbestemd. Ja, ik was dus erg gelukkig. Dit was geoorloofd. Echt.

Dat geluksmomentje duurde 15 min. We liepen de Scotch & Soda winkel binnen en daar hing dezelfde broek, maar dan 15 euro goedkoper en die andere broek wel in mijn maat incl. riem. En 10 euro goedkoper. Op dat moment kon ik twee dingen doen: balen en mijn broek terugbrengen om vervolgens de goedkopere te halen of met opgeheven hoofd naar buiten stappen en net doen of ik het niet had gezien. Ik koos voor de laatste optie. Ik had een heerlijke middag gehad en die liet ik niet verpesten.

Liefs ♥, Daphna

Geef een reactie

