It may be hard to run sometimes, but not running is even harder.

Leuk al die koekjes en cakes bakken, maar deze zomer in mijn broek blijven passen is ook leuk. En bovendien zou ik best wel een conditie willen hebben waar je U tegen zegt.

Dus heb ik mij voorgenomen om te trainen voor de halve marathon. Welke dan? Dat weet ik niet, maar voor een denkbeeldig halve marathon. En dan zie we wel welke ik ga lopen tegen die tijd.

Ik heb een trainingsschema gedownload op www.nikerunning.com en vandaag is het begonnen. Ja, ik ben echt serieus hoor!
 Vorig jaar rond deze tijd had ik ook zo’n fanatiek idee, ik wilde meedoen met de Lady’s Run van 10 km. Aan hardlopen deed ik nooit, maar toch wilde ik meedoen. Dus ook toen heb ik een trainingsschema opgesteld. Hardloopschoenen had ik nog, de app gedownload van Nike + gps en gaan met die banaan. En ik hield vol. Tot 2 weken voor aanvang van de run. Een rugblessure. Helaas. Van die blessure heb ik zeker nog 3 maanden last gehad. Dus van hardlopen kwam weinig terecht.

Nu we verhuisd zijn en vlak bij het Kralingse Bos wonen en ik geen last meer heb van die blessure kan ik geen excuses meer verzinnen. Ik ga weer hardlopen.
Bij het trainingsschema staat niet alleen hardlopen op het rooster, nee er komt veel meer bij kijken. Dit betekent dus dat ik mijn sportabonnement nu toch echt moet activeren. Samen met mijn lieve buurvrouw en lief hadden we afgesproken dat we zouden gaan sporten bij de sportschool om de hoek. Ja, echt waar, hij zit aan het einde van de straat. Misschien 200 meter lopen. Tot nu toe zijn we er alleen nog maar langsgelopen.

Mijn eerste rondje hardlopen heb ik er net opzitten voor vandaag. Het was even puzzelen, aangezien het standaard rondje rond de Kralingseplas 5 km is, en ik vandaag 6,45 km moest lopen. Morgen staat er 30 crosstraining op het programma.

I am only one; but still I am one. I cannot do everything; but still I can do something; and because I cannot do everything, I will not refuse to do the something that I can do.- Edward Everett Hale

Liefs,
Daphna

Geef een reactie

