You and Starbucks. It’s bigger than coffee.

Jawel, ik ging afgelopen vrijdag naar de oude Amsterdamsche Bank op het Rembrandtplein. Starbucks. Sommige mensen gaan hierheen om de naam, ik ging gewoon om mijn lief jaloers te maken. Hij was zonder mij naar Coffee Bru gegaan, ik ga zonder hem naar Starbucks. Niet alleen hoor, nee mijn lieve diva vriendin Mathijs ging met mij mee, op krukken.
Met 430 vierkante meter is het volgens mij de grootste Starbucks store in heel Europa. En dan denk je toch bij jezelf: “altijd een plekje.” Tenminste dat hoop je dan. Niets bleek minder waar. Met een kreupelende vriend, ging ik maar op onderzoek uit. Waar was nu toch die gigantische Chesterfieldbank? Helaas, we moesten het met twee krukjes in een hoekje doen. Het Amerikaanse gevoel was meteen verdwenen. Oké, tijd voor koffie. Manke diva Mathijs ging voor de…even opzoeken..ik had het genoteerd namelijk. Grande Skinny vanilla latte. “It’s only 130 calories”. Voor mij een ‘gewone’ cappuccino. Nu ging ik hier namelijk toch niet heen omdat de koffie zo lekker blijkt te zijn,  en eigenlijk drink ik helemaal geen koffie. Nou de cappuccino was inderdaad voor mij niet echt drinkbaar, maar dit mocht de pret niet drukken. Ik had het namelijk veel te druk met tijd inhalen met Mathijs. Hij vertelde mij nogmaals zijn verhaal over Carnavalsnacht. Het afschuwelijke verhaal wat ik al diverse keren in de media was tegen gekomen. Gewoon slachtoffer geworden van homogeweld in Tilburg. Hij werd van een vijftien meter hoge trap geduwd. Het gevolg: Zijn rechterbeen is tijdelijk verlamd. Hij blijft lachen, zijn telefoon laat hem geen seconde met rust, maar ik had even een uurtje met hem. Een meet and greet met Mathijs en Starbucks, want we werden door de ‘geheime’ achterdeur naar buiten geloosd omdat Mathijs de trap niet op kwam met zijn krukken.

Onderweg naar huis, realiseerde ik mij dat de geheel nieuwe koffie-beleving die Starbucks belooft niet aan mij besteed is. Geef mij maar Hopper in Rotterdam. Gewoon back to basic en het Australische gevoel komt weer naar boven.
Ach met een coffee-lover als vriend ben ik misschien ook wel verwend.

X

Geef een reactie

